Kedvezőtlen tapasztalatok elemzése a szolgáltatásoknál: benzinkutak és autószervizek példája

Szerzők

  • Krisztina Kolos BKE Marketing Tanszék
  • József Berács BKE Marketing Tanszék

Absztrakt

"Nem elég korszerű benzinkutakat építeni, a kiszolgáló személyzet is hasonló legyen" - mondja egy megkérdezett fogyasztó a benzinkutak igénybevételénél tapasztaltakat összegezve. A marketing nyelvére ez úgy fordítható le, hogy nem elég a termelési-, vagy termékorientációt követni, magas színvonalú technikai berendezéseket használni. Szükség van a vevőorientáció érvényesítésére is, amelyben a szolgáltatások esetében kiemelt szerepet játszik a kiszolgáló személyzet, azok az eladók, szerelők, ügyinté­zők, más szóval frontemberek, akik nap mint nap találkoznak a fogyasztókkal. A naponta lejátszódó milliónyi tranzakció pozitív és negatív tapasztalatai belénk ivódnak, örömöt vagy szenvedést okoznak és hatással vannak fogyasztói magatartásunkra. A marketingmenedzserek számára nagy kérdés, hogy miként lehet ezeket a tapasztalatokat szisztematikusan elemezni és felhasználni a stratégiai döntéseknél. Az itt következő cikk egy hazai kutatás eredményeit ismerteti, amelyben új megközelítésre és módszertani eljárásra támaszkodva a fogyasztók kedvezőtlen tapasztalatait mutatják be a szerzők. A kutatási eredmények ismertetése után a marketingmenedzsmentre háruló teendőket is megfogalmazzák.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-12-01

Hogyan kell idézni

Kolos, K. és Berács, J. (2019) „Kedvezőtlen tapasztalatok elemzése a szolgáltatásoknál: benzinkutak és autószervizek példája”, Marketing & Menedzsment, 33(5), o. 59–63. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1896 (Elérés: 25 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

M&M mix