Piac és tervezés összhangja: a japán példa
Absztrakt
A tanulmány a modem japán gazdaság két meghatározó elemével, az állami irányítással és a nagyvállalati struktúrával foglalkozik. Megpróbálja feltárni annak a sajátos gazdasági működésnek a belső mozgatórugóit, melyek a japán vállalati viselkedést olyan egyedivé teszik egyesek szemében. Először az állam és a vállalatok közti hatásmechanizmust, utána a vállalatok egymással való összefonódását elemzi. A tanulságok alapján a szerző azt a kérdést is vizsgálja, hogy vajon mennyire van létalapja egy aktívabb, piacorientált állami gazdaságtervezésnek a mai Magyarországon.
##submission.downloads##
Megjelent
2019-12-01
Hogyan kell idézni
Jarjabka, Ákos (2019) „Piac és tervezés összhangja: a japán példa”, Marketing & Menedzsment, 31(1), o. 28–35. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/2233 (Elérés: 23 december 2024).
Folyóirat szám
Rovat
Vállalkozás - tervezés és kockázat