Harmony between Market and Planning: The Case of Japan
Abstract
A tanulmány a modem japán gazdaság két meghatározó elemével, az állami irányítással és a nagyvállalati struktúrával foglalkozik. Megpróbálja feltárni annak a sajátos gazdasági működésnek a belső mozgatórugóit, melyek a japán vállalati viselkedést olyan egyedivé teszik egyesek szemében. Először az állam és a vállalatok közti hatásmechanizmust, utána a vállalatok egymással való összefonódását elemzi. A tanulságok alapján a szerző azt a kérdést is vizsgálja, hogy vajon mennyire van létalapja egy aktívabb, piacorientált állami gazdaságtervezésnek a mai Magyarországon.
Downloads
Published
2019-12-01
How to Cite
Jarjabka, Ákos (2019) “Harmony between Market and Planning: The Case of Japan”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 31(1), pp. 28–35. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/2233 (Accessed: 23 December 2024).
Issue
Section
Building a Business Enterprise - Planning and Risk Taking