Szériamegrendeléseket vár a Ganz Hunsiet - interjú John Kardos kereskedelmi igazgatóval - A fő stratégiai irányvonal a fejlesztés

Szerzők

  • Marketing & Menedzsment szerkesztőség Marketing & Menedzsment

Absztrakt

A Ganz Hunsiet 1989-ben jött létre, miután a brit Hunsiet cég megvásárolta annak a vállalatnak az 51 százalékát, ami a 17,5 milliárd forint adósságban úszó Ganz Má- vag felszámolása után maradt. Az új tulajdonos egy év alatt végrehajtott ésszerűsítése keretében a korábbi 1200-1500-as létszám 600-ra apadt, s ezt követően is karcsúsodon a hajdani szocialista nagyipar egyik gyöngyszemének tartott cég. Két és fél év múltán azonban a Hunsletet is magában foglaló brit csoportot megvásárolta az osztrák Jenbacher cég, amelynek a tranzakcióval a tulajdonába ment át a Ganz Hunsiet is. A Jenbacher később megvásárolta a maradék 49 százalékot is. Azonban a profitvárakozások betelj esiiletlensége miatt ez a frigy sem bizonyult tartósnak, így egy újabb tulajdonos- váltás keretében a Ganz Hunsiet az Oakdale nemzetközi pénzügyi befektető társaság kezébe került. Már az angolok is láttak fantáziát a Ganzban, s gőzerővel hozzáláttak a modernizáláshoz, de a jelenlegi tulajdonos is bízik benne, hogy Magyarországon előbb- utóbb eljön a gazdasági fellendülés időszaka, s akkor megélénkül a vasúti teher-, illetve személyszállítás iránti kereslet is. A ma már európai színvonalú technológiával dolgozó Ganz Hunsiet tevékenységéről, stratégiájáról és terveiről John Kardos kanadai származású kereskedelmi igazgató nyilatkozott lapunknak.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-12-19

Hogyan kell idézni

szerkesztőség, M. & M. (2019) „Szériamegrendeléseket vár a Ganz Hunsiet - interjú John Kardos kereskedelmi igazgatóval - A fő stratégiai irányvonal a fejlesztés”, Marketing & Menedzsment, 30(6), o. 78–79. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/2241 (Elérés: 22 december 2024).

Folyóirat szám

Rovat

M&M mix

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei

1 2 3 > >>