Marketingstratégiák az élelmiszergazdaságban

Szerzők

  • Zoltán Lakner Kertészeti és Élelmiszeripari Egyetem
  • Ferencné Kenderes

Absztrakt

Az 1960-as évtizedben megkezdett nagyléptékű modernizációs programok közül egyedül a mezőgazdaság és a hozzá szervesen kapcsolódó élelmiszeripari feldolgozás fejlesztése ért el nemzetközi mércével mérve is számottevő sikereket. A mezőgazdaság korszerűsítésének „magyar modellje”, amely a piacgazdaság számos elemét is magába foglaló szövetkezetpolitikára, a nagy- és kisüzem szimbiózisára, valamint a rendkívül gyors innováció szervezeti kereteit megteremtő termelési rendszerekre épült, a mezőgazdasági és élelmiszeripari termelés igen gyors ütemű növekedését eredményezte. A mezőgazdasági termékek egy főre jutó termelése alapján hazánk a világ élvonalába került. A 60-as évek végétől mind nagyobb figyelmet kapott az élelmiszeripari feldolgozókapacitások fejlesztése és bővítése. Ezek eredményeként az élelmiszeripari termelés egészén belül fokozódott az export részaránya és ezzel párhuzamosan egyre jelentősebb szerep hárult az élelmiszergazdaságra a nemzetgazdaság külpiaci egyensúlyának biztosításában is.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-12-02

Hogyan kell idézni

Lakner, Z. és Kenderes, F. (2019) „Marketingstratégiák az élelmiszergazdaságban”, Marketing & Menedzsment, 29(6), o. 4–8. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/2274 (Elérés: 23 december 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Agrármarketing