A politika mint árucikk: jegyzetek a politikai marketing kérdőjeleihez

Szerzők

  • Éva Oleár Janus Pannonius Tudományegyetem Közgazdaságtudomány Kar

Absztrakt

Ahogy a gazdasági életben, a piacgazdaságra való átállás velejárójaként gombamód szaporodnak a marketingszemléletű gazdasági szereplők, úgy kezdett a politikai rendszer megváltozásával a reklám- és marketingelemeknek is egyre fontosabb szerep jutni a politika színpadán. Jól működő képviseleti demokráciákban a politikai pártok választási sikere jórészt attól függ, hogy milyen képet alakít ki róluk a társadalom. A pártok tehát mindent megtesznek azért, hogy arculatuk a lehető legvonzóbbnak tűnjék. Mind a hazai pártok, mind pedig a hazai politikusok kezdenek komolyan reagálni a választók jelzéseire, aminek néha már része a hajlandóság a stílus és a magatartás módosítására. A politikai marketing nagyon is létező jelenség, de vajon miért is nem lehet pontosan ugyanazokat a marketingfogásokat alkalmazni egy politikai, mint egy gazdasági szereplő esetében? Kutatásom során arra kerestem választ, hogy húzható-e lényegi párhuzam a tényezők között, amelyek ma Magyarországon egy piaci termék, illetve egy párt választására motiválják az embereket. Mennyiben hasonlít és miben különbözik ilyen szempontból a politika és a gazdaság?

##submission.downloads##

Megjelent

2019-12-02

Hogyan kell idézni

Oleár, Éva (2019) „A politika mint árucikk: jegyzetek a politikai marketing kérdőjeleihez”, Marketing & Menedzsment, 29(3), o. 11–15. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/2424 (Elérés: 23 december 2024).

Folyóirat szám

Rovat