A visszaváltott söröspalack: mint informácó - Egy speciális piacrészesedési vizsgálat

Szerzők

  • János Barna

Absztrakt

A hazai sörgyárak a sörkedvelők örömére, naponta 2-3 millió palackot töltenek meg és juttatnak el az üzletekbe. A fogyasztók nagyjából ugyanennyi - betétdíjas - üres palackot váltanak vissza, amelyekbe ismét sör kerül. A vevőknek néha bosszúságot okozó üvegvisszaváltási procedúrát kompenzálja, hogy a takarékosabb újratöltések miatt a palackos sörök ára kisebb, mintha minden esetben új, eldobható üvegben történne a forgalmazás. Van azonban a visszaváltható söröspalackoknak még egy fontos tulajdonságuk: címkéjük információkat tartalmaz a begyűjtő sörgyár részére. Ezek felhasználása - ami a marketing heurisztika egy szép példája - értékes adatokat szolgáltathat a piacrészesedés és a forgási sebesség vizsgálatához.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-12-21

Hogyan kell idézni

Barna, J. (2019) „A visszaváltott söröspalack: mint informácó - Egy speciális piacrészesedési vizsgálat”, Marketing & Menedzsment, 30(1), o. 43–46. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/2518 (Elérés: 29 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Agrármarketing

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei