The beer bottle refunded: A source of information
Abstract
A hazai sörgyárak a sörkedvelők örömére, naponta 2-3 millió palackot töltenek meg és juttatnak el az üzletekbe. A fogyasztók nagyjából ugyanennyi - betétdíjas - üres palackot váltanak vissza, amelyekbe ismét sör kerül. A vevőknek néha bosszúságot okozó üvegvisszaváltási procedúrát kompenzálja, hogy a takarékosabb újratöltések miatt a palackos sörök ára kisebb, mintha minden esetben új, eldobható üvegben történne a forgalmazás. Van azonban a visszaváltható söröspalackoknak még egy fontos tulajdonságuk: címkéjük információkat tartalmaz a begyűjtő sörgyár részére. Ezek felhasználása - ami a marketing heurisztika egy szép példája - értékes adatokat szolgáltathat a piacrészesedés és a forgási sebesség vizsgálatához.
Downloads
Published
2019-12-21
How to Cite
Barna, J. (2019) “The beer bottle refunded: A source of information”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 30(1), pp. 43–46. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/2518 (Accessed: 29 November 2024).
Issue
Section
Agrarian marketing