Kommunikációs sajátosságok a méltányos kereskedelemben
Absztrakt
A Fairtrade kereskedelem résztvevőinek több sajátosságot is figyelembe kell venniük kommunikációs stratégiáik és -terveik kialakításakor. Egyrészt sok szervezet kommunikál egy közös - és egységes - cél érdekében.
Ez a cél a méltányos kereskedelem eszmeiségének megismertetése és elterjesztése mind a fejlett nyugati országokban, mind a harmadik világ kistermelőinek körében. Másrészt az egyes szervezetek saját és speciális céljaik érdekében is cselekszenek. Ilyen például a minősítési rendszer meg- vagy elismertetése, a bizalom és az átláthatóság megteremtése.
De ilyen az importáló szervezetek törekvése az ismertség és a bizalom kialakítására szervezetük és a mozgalom vonatkozásában is. Harmadrészt a kiskereskedelmi tevékenység során a Fairtrade termékeknek is szükségük van márkázásra, reklámra, tetszetős csomagolásra stb.