Piackutatási fókuszcsoportok: Az elterjedt jellegzetességek felülvizsgálata

Szerzők

  • Lilla Vicsek Budapesti Corvinus Egyetem Szociológia és Társadalompolitika Intézet

Absztrakt

A piackutatási fókuszcsoportok számos, széles körben alkalmazott szervezési és elemzési sajátossággal rendelkeznek. A cikkben ezek közül vizsgálok meg néhányat. Valóban szükségszerű-e, hogy a piackutatási fókuszcsoportok ismeretlenekből álljanak, és hogy a társas befolyás jelenségét hátrányos tényezőként kezeljék? Kell-e, hogy egy speciális detektívtükörrel rendelkező „mesterséges” környezetben kerüljön rájuk sor? Ezeket a kérdéseket feszegeti az írás.
Megválaszolásukban a szakirodalmon túl, építek korábbi eredményeimre. Hangsúlyosan támaszkodom azokra a gyakorlati tapasztalatokra is, amelyeket társadalomtudományi, piackutatási, politikai közvélemény-kutatási, illetve egyéb célú fókuszcsoportokhoz kapcsolódóan szereztem.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-10-19

Hogyan kell idézni

Vicsek, L. (2019) „Piackutatási fókuszcsoportok: Az elterjedt jellegzetességek felülvizsgálata”, Marketing & Menedzsment, 40(5-6), o. 50–55. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/689 (Elérés: 26 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Fogyasztói kutatások