Környezetbarát termékfejlesztés

Szerzők

  • Katalin Dudás PTE Közgazdaságtudományi Kar

Absztrakt

Az 1990-es évekre a természeti környezet romlása az emberiség egyik legnagyobb problémájává vált.
Riasztó kutatási eredmények láttak/látnak napvilágot, amelyek a levegő-, talaj- és vízszennyezéssel, ózonlyukkal, üvegházhatással, kihalt és veszélyeztetett állatfajokkal stb. foglalkoznak. Egyre szigorúbb állami törvények és nemzetközi egyezmények, megállapodások születnek a természeti környezet védelme érdekében. A vállalatok működésében is egyre növekvő szerepet kapnak a környezetvédelemmel kapcsolatos kérdések, egyrészt a szabályoknak való megfelelés kötelezettsége miatt, másrészt pedig mind több vállalat igyekszik az előírásoknál szigorúbb környezeti standardoknak megfelelni, hogy így versenyelőnyre tegyen szert [Menon & Menon 1997, Dowell, Hart & Yeung 2000, Funk 2003].

##submission.downloads##

Megjelent

2019-10-25

Hogyan kell idézni

Dudás, K. (2019) „Környezetbarát termékfejlesztés”, Marketing & Menedzsment, 38(6-1), o. 25–31. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/786 (Elérés: 22 december 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Termékfejlesztés