A tudatos fogyasztói magatartás dimenziói, különös tekintettel a mások érdekeire fókuszáló felelős fogyasztásra
Kulcsszavak:
tudatos fogyasztás, környezettudatos fogyasztás, társadalmilag felelős fogyasztásAbsztrakt
Felvilágosult fogyasztó, tudatos fogyasztás, fenntartható fogyasztás, etikus fogyasztás, felelős fogyasztás, társadalomtudatosság, környezettudatosság, országeredet-tudat stb.
Csak úgy röpködnek ezek a fogalmak a marketing szakirodalomban és a gyakorlatban, de úgy tűnik, hogy leginkább anélkül, hogy ezek pontos mibenlétével tisztában lennénk. Ez a tanulmány azt tűzte ki célul, hogy megpróbál rendet tenni a zűrzavarban, és meghatározza a fogalmak pontos tartalmát, és egymáshoz való viszonyát.
Mindehhez a magyar és nemzetközi szakirodalmat, valamint egy mélyinterjús primer kutatást hív segítségül.
##submission.downloads##
Megjelent
2019-10-07
Hogyan kell idézni
Dudás, K. (2019) „A tudatos fogyasztói magatartás dimenziói, különös tekintettel a mások érdekeire fókuszáló felelős fogyasztásra”, Marketing & Menedzsment, 46(1-2), o. 52–63. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/403 (Elérés: 22 december 2024).
Folyóirat szám
Rovat
Fenntartható marketing, tudatos fogyasztás