Divattermékek és divatmárkák, mint a szimbolikus fogyasztás eszközei

Szerzők

  • Kármen Kovács Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar Gazdálkodástani Doktori Iskola; Pécsi Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Kar - Közgazdaságtudományi Kar Könyvtár

Absztrakt

A divattermékek fogyasztása messze nem a racionalitáson, valamint nem elsődlegesen a funkcionális termékjellemzők hasznosságán alapul, hanem sokkal inkább azon, hogy milyen szimbolikus tartalmat rejtenek magukban. Tanulmányom első részében a divattermékekkel, amelyek körét tágan értelmezem, és nem szűkítem le a ruházkodási javakra, második részében a divatmárkákkal, mint a szimbolikus fogyasztás eszközeivel foglalkozom. Jelen cikkben áttekintem az ön-koncepció és az ön-megfelelés elméletét, továbbá elemzem a termék-szimbolizmus és a szimbolikus fogyasztás tényezőit, illetve azok divatra vonatkozó sajátosságait.
A cikk teljes szövegét a Marketing & Menedzsment két egymást követő lapszámában tesszük közé, jelen lapszámban az írás első része olvasható.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-12-05

Hogyan kell idézni

Kovács, K. (2019) „Divattermékek és divatmárkák, mint a szimbolikus fogyasztás eszközei”, Marketing & Menedzsment, 39(4-5), o. 72–81. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1393 (Elérés: 22 december 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Divatmarketing