A közép- és kelet-európai országok reklámráfordításának makroszempontú elemzése
Kulcsszavak:
reklámráfordítások, fogyasztás, gazdasági növekedés, közép- és kelet-európai országokAbsztrakt
A tanulmány a reklám-ráfordítások makrogazdasági összefüggéseivel foglalkozik.
Vizsgálja az aggregált reklámráfordítás aggregált fogyasztással és gazdasági növekedéssel való kapcsolatát, valamint a gazdasági ciklusokhoz való viszonyát.
Rámutat továbbá arra, hogy mely tényezők befolyásolják az aggregált reklámráfordítás mértékét és változását. A közép- és kelet-európai országok körében végzett aggregált reklámráfordítás-elemzés a reklám-beruházási szint mértékére és változására irányul, kiemelve a 2008-ban kezdődött válság hatását, valamint az államok közti hasonlóságokat és különbségeket.
A vizsgálatba bevont országok reklám-ráfordításuk mértékének és változásának szempontjából nem alkotnak tartósan klasztereket.