A divatterjedés és a divattermékek fogyasztását befolyásoló tényezők empirikus vizsgálata a hazai fiatalok körében
Kulcsszavak:
divat, divattermék, divatinnovátorok, divatkövetőkAbsztrakt
A divat számos termékkategória fogyasztására hatást gyakorol; a benne rejlő emóciók, és a szimbolikus hatás ereje felülmúlja a racionális-funkcionális megfontolást. Magyarországon eddig igen kevés figyelmet kapott e jelenség fogyasztók körében történő vizsgálata, annak ellenére, hogy hazánkban is egyre jobban, és mind több ágazatban érezteti hatását a divat. Cikkemben a különböző jellegű divattermékek fogyasztására vonatkozó, a hazai fiatalok körében végzett empirikus kutatásom eredményeit mutatom be. Ezt megelőzően ismertetem a felmérésem tárgyához kapcsolódó legfontosabb szakirodalmi vonatkozásokat: a divat fogalmát és tárgyait, a divat fogyasztói szegmenseit, valamint a divattermékek fogyasztását befolyásoló tényezőket.