A hip-hop marketing

Szerzők

  • Árpád Ferenc Papp-Váry Nyugat-Magyarországi Egyetem Közgazdaságtudományi Kar

Absztrakt

Pontosan 25 éve, hogy az első hip-hop siker, a „Rapper’s Delight” a zenei toplisták élére került.
A hagyományosan fekete, városi szubkultúra azóta globálissá nőtte ki magát, és ahogy Fred&Farid, a világ egyik vezető kreatívcsapata fogalmaz: a hip-hop bolygónk legnagyobb kulturális mozgalmává vált [1]. Az Edison Media Research adatai szerint Amerikában a 12-24 év közöttiek többsége hip-hop zenét hallgat és számuk folyamatosan nő [2]. Mi több, a hip-hop egyetemi tananyag lett: az UCLA-n DJ Dusk a lemezlovasságról tart kurzust, a Berkeley-n pedig Tupac Shakur költészetét tanulmányozzák [3].
A TMG, egy New York-i központú kutatócég szerint a hip-hop piaca csak az USA-ban 100 millió fogyasztóra tehető, 300 milliárd dolláros vásárlóerővel [4].
„Az utca hangja” egyre fontosabb lesz, amit a marketing sem hagyhat figyelmen kívül.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-10-29

Hogyan kell idézni

Papp-Váry, Árpád F. (2019) „A hip-hop marketing”, Marketing & Menedzsment, 38(6-1), o. 131–139. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/855 (Elérés: 22 december 2024).

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei

1 2 3 > >>