Regional/local cluster: A successful respond to the global challenge
Abstract
Napjainkban a gazdaság- és vállalkozásfejlesztési programok egyik leggyakoribb kifejezése: „klaszter”. A fejlett országok vállalati és iparági esettanulmányai a 80-as évektől egyértelműen kimutatták, hogy a globális versenyben a cégek sikeressége és versenyképessége egyre inkább lokális üzleti környezetük minőségétől függ. Klaszter alatt általános értelemben egy adott iparághoz/üzletághoz tartozó cégek és üzleti partnereik, a kapcsolódó intézmények „térbeli sűrűsödését” értjük. Széles körben elfogadott, hogy a klaszter nem egy „gyorsan múló divat”, hanem egyike a globális verseny kihívásaira adott sikeres válaszoknak, amelyek a vállalati stratégiai menedzsmentre is hatással vannak.
Downloads
Published
2019-12-09
How to Cite
Lengyel, I. and Deák, S. (2019) “Regional/local cluster: A successful respond to the global challenge”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 36(4), pp. 17–26. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1516 (Accessed: 25 November 2024).
Issue
Section
International marketing