Media and the political calendar

Authors

  • Gábor Török Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetem ; Magyar Politikatudományi Társaság

Abstract

A 2002-08 választások időszakára lassan Magyarországon is közhellyé válik a Castells nevéhez fűződő tétel, mely szerint a médián kívül csak politikai marginalitás létezik. Azaz, hiába léteznek fontos politikai kérdések, ha ezek valamilyen ok miatt nem jelennek meg a hírekben, nem válnak a közbeszéd részévé, nem juthatnak el a választópolgárokhoz. A modern politika „konstrukciós termék”: közvetlenül alig-alig tapasztalható meg, hírei, eseményei, érvei a médián keresztül jutnak el a közvéleményhez. Aki tehát politizálni akar, ma már nem csupán - Max Weber nyomán - a hatalom logikáját kell követnie, hanem figyelemmel kell lennie a politikai napirend meghatározásában kiemelt jelentőséggel bíró média sajátosságaira is. Természetesen mindez nem jelenti azt, hogy kizárólag a média határozná meg a politikai napirendet, hiszen a „fontos témák” egy bonyolult társadalmi-politikai folyamat eredményeként születnek meg. A média elsősorban kereteket ad a modern politikának, illetve strukturálja azt. Ennek a keretrendszernek a figyelembe vétele nélkül azonban nem létezhet hatásos politika, sikeres politikus.

Downloads

Published

2019-12-12

How to Cite

Török, G. (2019) “Media and the political calendar”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 36(1), pp. 12–16. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1599 (Accessed: 7 July 2024).

Issue

Section

Politics and marketing