CRM

Authors

  • László Bűdy Tiszai Vegyi Kombinát Rt.

Abstract

Az információ iránti igény robbanásszem növekedésé­vel együtt látványosan fejlődik az azt szolgáló technológia is. Az elmúlt 30 év során tanúi lehettünk a számí­tógépek, a mikrofilm technika, a kábel televízió, a má­sológépek a videólejátszók, a CD rom meghajtók, a multimédia csomagok és más az információ kezelését forradalmasító eszközök megjelenésének. A marketingmenedzsment és marketingkutatás szempontjából a számítógépes adatrögzítő rendszerek jelentették a legfontosabb technológiai fejlődést. Egyes cégek olyan fejlett marketinginformáció-rendszereket fejlesztettek ki, amelyek a vevők szándékairól, referenciáiról és magatartásairól gyors és hihetetlen részletekkel látták el a menedzsmentet. Napjaink információs társadalmában versenytársait megelőzheti az a vállalat, amely jól tájékozott, a piac felmérésével és a szükséges információ megszerzésével a maximális profit érdekében gondosan értékelheti lehetőségeit és kiválaszthatja célpiacait. A profitmaximalizálás több módon is megvalósítható, pl. termékfejlesztéssel, a kapcsolódó szolgáltatások színvonalának növelésével, közvetve a vevők elégedettségének növelésével, elérve, hogy hosszú távú kapcsolat alakuljon ki a vállalat és partnerei között. A megfelelő stratégiai lépések meghatározásához tisztában kell lenni saját célkitűzéseinkkel és eredmé­nyeinkkel, nyomon kell követni a piaci folyamatok változásait. Ezek eléréséhez nyújt segítséget a Customer Relationship Management (vevőkapcsolat menedzsment, röviden CRM).

Downloads

Published

2019-12-01

How to Cite

Bűdy, L. (2019) “CRM”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 35(1), pp. 25–29. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1642 (Accessed: 26 November 2024).

Issue

Section

Marketing Conference