On possibilities of marketing of the "atruistic" and environmentally sound products

Authors

  • Ágnes Alitisz Kodolányi János Főiskola
  • Ferenc Somogyi Kodolányi János Főiskola

Abstract

A gazdasági növekedés 60-80%-ban az ún. technológiai változástól függ. A maradék 40-20%-ot a szakirodalom a munka és a tőke növekedéséből származtatja. A technológiai változás mindazokat a vezetési, szervezési, műszaki, jogi, számviteli, pénzügyi stb. újításokat fogja össze, amelyek nemzetgazdasági szinten emelik a hatékonyság színvonalát A technológiai változás okaként - legtöbb esetben - az emberitőke-beruházásokat nevezik meg. N.G. Mankiw írja, hogy „a termelékenység ütemének az 1970-es évek elejétől kezdve világszerte tapasztalt csökkenését tekinthetjük az elmúlt fél évszázad egyik legsajnálatosabb gazdasági fejleményének. A növekedésnek ezt a lassulását még nem sikerült a közgazdászoknak megmagyarázniuk, a gazdaságpolitikusoknak pedig megfordítaniuk." Mankiw „kesergését" az ökológiai válság előrehaladtával talán nem is kellene komolyan venni, mivel a GDP nem a jólétet fejezi ki, legfeljebb az anyagi gazdagság egy durva mutatójának tekinthető, ráadásul a természet nézőpontjából a GDP inkább bruttó hazai költség (GDC). A világszinten csökkenő GDP növekedési üteménél fontosabb az ökológia válság és egyre inkább a jövedelemegyenlőtlenség; a gazdag országok egyre szerényebb növekedésüket csak úgy tudják elérni, ha a közepesen fejlett és a szegény országok még inkább elmaradnak a növekedésben, illetve a GDP-jük abszolúte is csökken.

Downloads

Published

2019-12-01

How to Cite

Alitisz, Ágnes and Somogyi, F. (2019) “On possibilities of marketing of the ‘atruistic’ and environmentally sound products”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 35(3), pp. 29–32. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1704 (Accessed: 23 December 2024).

Issue

Section

Hungarian Marketing Workshops's Conference 2001