Market of the Outgoing Tourism in 2001: a Status Report

Authors

  • Ákos Hirholcz

Abstract

Immáron negyedik esztendeje, hogy a magyar kiutaztatási és kiutazási szokásokat kutatom Ph.D. tanulmányaim keretében. Ennek a kutatásnak egyik elemét tárom az érdeklődő olvasók elé. Az idei kutatás során utazási irodákat, illetve döntéshozóit, valamint utasokat kérdeztem meg utaztatási, illetve utazási szokásaik felől. A terjedelmi és időbeni korlátok miatt csak az utazási irodákra vonatkozó utaztatási szoká­sokkal kapcsolatos eredmények számomra legérdekesebbnek vélt eredményeit publikálom. A megkérdezés során kb. 150 utazási irodát kerestünk fel személyesen. Ezek közül 114 iroda töltötte ki a négy és fél oldalas, tizenhét kérdésből álló kérdő­ívet. A megkérdezés az Utazás 2001 kiállítás alatt történt. A feldolgozás során 112 kérdőívet találtam értékelhetőnek, ami a kiutaztatási „A" pavilonban kiállító kb. 200 utazási iroda több mint fele, így a válaszok hűen tükrözik a magyar kiutaztatási piac vélemé­nyét. (Jelenleg mintegy 900 bejegyzett utazási iroda létezik hazánkban, ennek kb. harmada csak beutaztatással foglalkozik, további harmada csak viszonteladással.)

Downloads

Published

2019-12-01

How to Cite

Hirholcz, Ákos (2019) “Market of the Outgoing Tourism in 2001: a Status Report”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 35(5-6), pp. 16–18. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1782 (Accessed: 26 November 2024).

Issue

Section

Hungarian Marketing Workshops's Conference 2001