Strategic Opportunities for Environmental Management

Authors

  • Sándor Karajz Miskolci Egyetem Gazdaságelméleti Tanszék

Abstract

Aszerint, hogy milyen formában kapcsolódnak a környezetvédelmi célok a céltervezésbe, a vállalat különböző stratégiai opciókkal jelentkezik a kitűzött célok elérése érdekében. A stratégiák hosszútávú, feltételes viselkedéstervek a vállalati sikerpotenciál biztosítá­sához és kifejlesztéséhez. A környezetvédelmi kihívá­sokkal való megbirkózást szolgáló vállalati stratégiák összekötik a célokat az operatív intézkedésekkel. A következőkben különböző alapstratégiák jellemzéséből kiindulva, a környezetvédelmi vállalati stratégiák kerülnek ábrázolásra. Egyrészt a vállalatok által követett alapstratégiák módosulásait kell megismernünk a specifikus piac- és versenyszituáció tükrében, és ezeket kell áthelyezni a vállalat versenystratégiájába, hogy a környezetvédelem piaci esélyeit konzekvensen kihasználhassuk. Másrészt a vállalatoknál jelentkező környezeti kockázatok sokaságát vizsgáljuk, ami speciális ellentmondást jelent az azok csökkentésére, minimalizálására irányuló törekvések és a vállalati célok között.

Downloads

Published

2019-12-01

How to Cite

Karajz, S. (2019) “Strategic Opportunities for Environmental Management”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 33(5), pp. 23–26. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1882 (Accessed: 23 December 2024).

Issue

Section

Hungarian Marketing Workshop 2000