Aheurisztika szerepe a stratégiai tervezésben
Abstract
A heurisztika mint tudományág, amely gyakran kapcsolódik logikai, filozófiai, lélektani kérdésfelvetésekhez, hosszú múltra tekint vissza. A heurisztika célja a felfedezés és feltalálás módszereinek és szabályainak tanulmányozása, amelyre már Euklidész munkáiban is találunk utalásokat. A leghíresebb korai kísérletek a heurisztika rendszeres felépítésére Descartes és Leibniz nevéhez fűződnek.
„A modern heurisztika a feladatmegoldás folyamatát akarja feltárni, elsősorban azokat a gondolati műveleteket, amelyek ebben a folyamatban különösen hasznosak. Célunk olyan általános vonások felkutatása, amelyek függetlenek a feladat konkrét tárgyától" (Pólya, 1979)
Downloads
Published
2019-12-18
How to Cite
Tomcsányi, P. and Baltay, K. (2019) “Aheurisztika szerepe a stratégiai tervezésben”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 32(5), pp. 37–40. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1944 (Accessed: 26 November 2024).
Issue
Section
Strategic planning