Rent-a-Car services

Authors

  • László Bujtor

Abstract

Magyarországon az 1990-es évek közepén (gyakorlatilag hat év alatt) jelentek meg azok a klasszikus értelemben vett autókölcsönzésen (R-A-C) túlmutató komplex szolgáltatások a bérautó üzletágban, melyek kifejlődéséhez Nyugat-Európában mintegy 15 évre volt szükség. Ezen szolgáltatások közül a nyílt kalkulációja operatív lízing szolgáltatás fejlődik a legdinamikusabban. Az ilyen konstrukcióban értékesíteti/üzemeltetett járművek száma a szolgáltatás magyarországi megjelenésétől (1995) számítva évenként megduplázódik. Várhatóan a közeljövőben ez a növekedési ütem megmarad, s a nagybani (flotta) értékesítési és a járműfinanszírozási piacon egyaránt vezető értékesítési formává növi ki magát. Az 1995-ös egyszereplős „piac"-tó l mára eljutottunk a többszereplős (4 cég) piacig, de 2000~ig a részpiaci piaci szereplők száma várhatóan eléri majd a tizet, tovább növelve az üzletág jelentőségét.

Downloads

Published

2019-12-18

How to Cite

Bujtor, L. (2019) “Rent-a-Car services”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 32(5), pp. 73–77. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1957 (Accessed: 26 November 2024).

Issue

Section

M&M mix