Straining after Effects. Colours, Fragrances, Tastes, Sounds Used for Marketing

Authors

  • Viktória Ágnes Gyalog Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem; Unilever Magyarország Kft. Marketing Osztály

Abstract

A dolgozat a színek, illatok, ízek, hangok hatásának a marketingben való tudatos kiaknázásáról nyújt átfogó képet. A pszichológia eredményeire támaszkodva ezek az eszközök nagyon hatásos fegyverek lehetnek a manapság véresen komoly piaci versenyben, de a vállalatok - még akár a több évtizedes tapasztalattal rendelkező, az egész világon jelenlevők is - sokszor nem használják ki megfelelően, vagy hibát kö­vetnek el használatuk közben.
A dolgozat először bemutatja mindegyik eszköz hatásmechanizmusát és jellemző alkalmazási lehetőségeit - természetesen a marketing szemszögéből, majd két márka példáján keresztül megismerhetjük a szinergikusan egymásra épülő hatás előnyeit. Azután megvizsgálja, milyen jellegű termékek vagy márkák esetén érdemes kifejezetten a színekre, illatokra, ízekre és hangokra alapozni a stratégiát. Ez a cikk rövid kivonatot közöl a teljes anyagból, amelyet nem csak elolvasni, hanem mellesleg megszagolni is lehet. Mert a lapjainak kellemes, friss virágillata van...

Downloads

Published

2019-12-01

How to Cite

Gyalog, V. Ágnes (2019) “Straining after Effects. Colours, Fragrances, Tastes, Sounds Used for Marketing”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 33(2), pp. 59–65. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1974 (Accessed: 26 November 2024).

Issue

Section

PR and Ads