Main Tendencies of the Consumption of Food Products in the Developed Countries
Abstract
A fejlett ipari országokban az elmúlt évtizedekben jelentős változások történtek mind az élelmiszer-fogyasztásban, mind a termelésben. Ezekben az országokban a hatvanas években az élelmiszer-fogyasztás többé-kevésbé elérte a telítettségi szintet. A fogyasztás fizikai növelése lassan élettani korlátokba ütközött, tehát a cégek számára a forgalom volumenének növekedése már nem bizonyult a profittermelés szempontjából járható útnak. Az élelmiszeripar új feladattal találta magát szemben, a fogyasztóban új szükségleteket kellett kelteni, és egyben meggyőzni arról, hogy e szükségleteit feltétlenül ki is kell elégítenie. A fogyasztó ma leginkább az élelmiszer-vásárlásban vált manipulálttá.
Downloads
Published
2019-12-01
How to Cite
Gaál, B. (2019) “Main Tendencies of the Consumption of Food Products in the Developed Countries”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 31(3), pp. 48–50. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/2159 (Accessed: 26 November 2024).
Issue
Section
Agromarketing