Simulation as an Effective Tool for Marketing Education
Abstract
Napjainkban egyre több bírálat éri az egyetemi és egyéb oktatási formákat, tanfolyamokat, hogy nem eléggé gyakorlatorientáltak, túlságosan elméletiek, és a hallgatókat nem készítik fel a valós üzleti élet problémáinak megoldására.
1994 nyarán több kollégámmal együtt részt vettem a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen az Ernest R. Cadotte professzor (The University of Tennessee, USA) által tartott négynapos intenzív tanfolyamon. A tanfolyam olyan komputer szimulációs döntéshozatali mechanizmussal ismertet meg, amely minden, az üzleti életben tevékenykedő, üzlettel foglalkozó egyén számára rendkívül hasznos gyakorlati ismereteket nyújt. Ugyanez év őszén meghívást kaptam a Tennessee Egyetemre egyrészt oktatás, másrészt továbbképzés céljából.
Egy szemeszteren keresztül oktattam e tárgyat és közben mélyebb ismereteket szereztem a témakörben. E nagyszerű szimulációs játék lehetőségeivel való megismerkedést elősegítendő ez a cikk alapvetően a rendszert leíró angol útmutatásra, továbbá a tanfolyamon, illetve az oktatásban való részvételem során szerzett tapasztalataimra támaszkodik.