Simulation as an Effective Tool for Marketing Education

Authors

  • Katalin Eibel Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem

Abstract

Napjainkban egyre több bírálat éri az egyetemi és egyéb oktatási formákat, tanfolyamokat, hogy nem eléggé gyakorlatorientáltak, túlságosan elméletiek, és a hallgatókat nem készítik fel a valós üzleti élet problémáinak megoldására.
1994 nyarán több kollégámmal együtt részt vettem a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen az Ernest R. Cadotte professzor (The University of Tennessee, USA) által tartott négynapos intenzív tanfolyamon. A tanfolyam olyan komputer szimulációs döntéshozatali mechanizmussal ismertet meg, amely minden, az üzleti életben tevékenykedő, üzlettel foglalkozó egyén számára rendkívül hasznos gyakorlati ismereteket nyújt. Ugyanez év őszén meghívást kaptam a Tennessee Egyetemre egyrészt oktatás, másrészt továbbképzés céljából.
Egy szemeszteren keresztül oktattam e tárgyat és közben mélyebb ismereteket szereztem a témakörben. E nagyszerű szimulációs játék lehetőségeivel való megismerkedést elősegítendő ez a cikk alapvetően a rendszert leíró angol útmutatásra, továbbá a tanfolyamon, illetve az oktatásban való részvételem során szerzett tapasztalataimra támaszkodik.

Downloads

Published

2019-12-01

How to Cite

Eibel, K. (2019) “Simulation as an Effective Tool for Marketing Education”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 31(1), pp. 39–42. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/2237 (Accessed: 26 November 2024).

Issue

Section

Computers, Information Technology