A Marketing Strategy for The Hungarian Food Industry
Abstract
A földművelésügyi miniszter 1996. június 1-jével megalapította a Magyar Közösségi Agrármarketing Centrum (AMC) Közhasznú Társaságot, amelynek feladata - a kormányhatározat értelmében - a magyar agrártermékek értékesítésének támogatása, az élelmiszerek kül- és belpiaci helyzetének javítása a WTO-normatíváknak megfelelő közösségi marketingeszközök alkalmazásával. Az AMC Kht. néhány év múlva, az állami támogatási rendszer átalakításával, hatékony továbbfejlesztésével olyan költségvetéssel gazdálkodó szervezetté válik, amelynek pontosan definiált helyet kell elfoglalnia a magyar agrár- és élelmiszergazdaságban. A célok és a feladatok hosszú távú stratégiai meghatározása elengedhetetlen, ugyanis az aktualitásokhoz való túl erős kapcsolódás megzavarja a szervezet stabilitását, működésének kiszámíthatóságát az élelmiszergazdaság szereplői számára.