Privatization process in the health care business in Hungary
Abstract
Az orvosok nagy részén enyhe nyugtalanság vesz erőt, amikor a marketing fogalomrendszerében fogalmazzuk újjá aktuális gondjaikat. Sokan nem ismerik el, hogy a kórház - egyfajta üzem; hogy a járóbetegellátás - sajátos szolgáltatás is; hogy az egészségügy önmagában a piaci folyamatok része; hogy létrejöttek a versenyhelyzet feltételei. És hogy itt is szükség volna költségcsökkentő szervezési formákra, hatékonyabb információrendszerekre, az egészségügyi csúcstechnológia, újfajta gyógyszerek, gyógymódok, komplex kezelési formák, orvosi műszerek, gyógyászati segédeszközök vonzóbb ismertetésére. Marketing után kiált a szakma. Csakhogy akik még nem pontosan tudják, hogy mi is a marketing (bár járatosak az egészségügy működésének rejtett mechanizmusában), illetve még nem pontosan tudják, mit kínál az egészségügy a marketing-szakmának (bár pontosan tudják, hogy a piaci folyamatok menedzselőiként milyen varázserő van a birtokukban) - nos e két főszereplőnek most illik bemutatkoznia egymásnak.
Találkozójuk nyilvános: helyszíne a MARKETING & Menedzsment melléklete.