Renewed distribution of austrian dairy products

Authors

  • Anita Kovács

Abstract

Régi igazság a marketingben, hogy nem áru a termék, ha a termelő nem tudja időben eljuttatni a fogyasztóhoz. Ma már azonban nemcsak az elosztás puszta megszervezése, hanem annak minősége, költségvonzata is a vállalati tervezés homlokterében áll.
     A költségtakarékos szállítás kialakítását a logisztika is a zászlajára tűzte, amely tudományág művelői hazánkban is egyre többen lesznek. Vállalataink azonban még csak kis mértékben követik azt a nemzetközi trendet, amely arra ösztönzi a szakembereket, hogy vállalati kooperációk által, központi elosztóraktárakból, más termelőkkel közösen elégítsék ki a viszonteladói igényeket, növelve ezáltal a választékot és csökkentve a szállítási költségeket.
     Ennek az elvnek az életképességét bizonyítja az osztrák MILCHFRISCH cég példája is, amely létrejöttével teljesen átalakította a friss tej- és tejtermékek disztribúcióját Ausztria egész területén. Érdemes lenne megfontolni, hogy a magyar tejtermékpiac vajon nem fejlőd- hete a szomszédos példát követve, megkönnyítve ezáltal az ország majdani integrációját az összeurópai gazdaságba.

Downloads

Published

2019-12-21

How to Cite

Kovács, A. (2019) “Renewed distribution of austrian dairy products”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 30(1), pp. 47–50. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/2519 (Accessed: 4 October 2024).

Issue

Section

Agrarian marketing