The conjoint analysis as a research technique of consumers’ food preferences

Authors

  • László Sipos Budapesti Corvinus Egyetem, KeTK Menedzsment és Marketing Tanszék

Abstract

A conjoint-elemzés a fogyasztói igények, vásárlói preferenciák feltérképezésének hatékony módszere. Segítségével megállapítható, hogy milyen az egyes termékjellemzők hasznossága, mekkora szerepet játszanak a végső döntésben az egyes szempontok, és melyik termékkombinációt értékelik ideálisnak a fogyasztók. A cikk az elméleti háttér részletezése után a conjoint-elemzés számítógépes (SPSS) alkalmazását mutatja be. A nemzetközi és hazai kutatási példák eddigi tanulságai kérdéseket vetnek fel a módszer alkalmazhatóságával kapcsolatban: fogyasztó ismeretei, termékjellemzők hasznossági szintjei, conjoint-kártyák száma, minták méretei, különböző információgyűjtési eljárások hatása stb. A conjoint-elemzés magyarországi alkalmazásának és elterjedését a módszertani okok, emberi erőforrás, számítógépes-szoftveres támogatás és a megrendelői oldal helyzete befolyásolja elsősorban.

Downloads

Published

2019-10-13

How to Cite

Sipos, L. (2019) “The conjoint analysis as a research technique of consumers’ food preferences”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 42(4), pp. 4–13. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/514 (Accessed: 22 December 2024).

Issue

Section

Food marketing