CSR marketing in the European Union

Hogyan bírjuk a vállalatokat társadalmi felelősségvállalásra?

Authors

  • Ádám Novotny BME, Műszaki Menedzsment Doktori Iskola, Marketingmenedzsment specializáció

Abstract

Az EU a Lisszabonban kihirdetett versenyképességi célok integráns részeként tekint a vállalatok társadalmi felelősségére, s ennek megfelelően a CSR terjedésének katalizátoraként kíván fellépni Európában. A CSR-t tehát tekinthetjük egy olyan speciális terméknek, melynek kívánatossá tételéért elsősorban az Európai Bizottság, mint az EU „marketingosztálya” felel, s melyből a vállalati szféra, ha magára hagyják, nem vásárol eleget. Ez elméletileg egy „erőszakosabb” fellépést indokolna, a Bizottság mégis a vállalatok önkéntességére helyezi a hangsúlyt. A cikk az EU által a CSR népszerűsítése érdekében tett fő lépéseket, az ezek által kiváltott társadalmi nézeteltéréseket, illetve a CSR elterjesztése során alkalmazott és alkalmazandó (társadalmi) marketing eszközöket vázolja fel és elemzi.

Downloads

Published

2019-10-16

How to Cite

Novotny, Ádám (2019) “CSR marketing in the European Union: Hogyan bírjuk a vállalatokat társadalmi felelősségvállalásra?”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 42(1), pp. 13–19. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/580 (Accessed: 22 December 2024).

Issue

Section

Marketing and social responsibility