The Barriers of consumer-orientation in the world of investment-oriented marketing

Authors

  • Dániel L. Balogh Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar

Abstract

A marketinget alapfokon ismerők számára két dolog mindenképpen ismert: az egyik a fogyasztóközpontúság kiemelt szerepe; a másik pedig, hogy a marketing a vállalat sikerének kulcsát a piachoz való folyamatos alkalmazkodásban látja. A kérdés a következő: ha a sikerhez (valamiért) a piachoz való alkalmazkodás vezet, akkor miért hangsúlyosabb sokszor a gyakorlatban és az elméletben a fogyasztó, mint a piac szerepe? Nem amellett érvelünk, hogy a fogyasztóközpontú gondolkodás értelmetlen lenne, hanem amellett, hogy azt a hosszú távú profitteljesítménynek alárendelt célként kellene kezelni. McGovern et al.1 [2004] az itt is reprezentált szemléletet így fogalmazza meg: „A marketing menedzsereken ritkán kérik számon a befektetés-arányos megtérülés (ROI) elszámolását, és annak alátámasztását, hogy az, amit csinálnak, hogyan támogatja az átfogó vállalati stratégiát.”

Downloads

Published

2019-10-16

How to Cite

Balogh, D. L. (2019) “The Barriers of consumer-orientation in the world of investment-oriented marketing”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 42(1), pp. 43–52. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/584 (Accessed: 28 November 2024).

Issue

Section

Consumer in the center - or else?