Communication economics
Abstract
Az egyre összetettebbé váló vállalati szervezeten belül a kommunikációs hiányosságok felismerése, annak ellenére, hogy lényegesen csökkenthetik a termelékenységet, nem mindig vonja maga után, azok megszüntetését. A különben jól működő szakosztályok, szervezeti szintek között is gyakran alakulhat ki kommunikációs zaj, a feladatok, a rövid, de főleg a hosszú távú célkitűzések időbeni torzulásainak különböző értelmezése miatt.
A mindennapi szociális környezetünkben megszoktuk, hogy a kommunikációs problémákkal, mint természetes jelenségekkel szembesüljünk. A szervezetek életében néha az elég súlyos kommunikációs zavarokat is a szervezet működésének természetes velejárójának tekintik, ezért nem is próbálják megoldani ezeket. A marketingszemlélet érvényesülése szempontjából, azonban elsődleges kérdés, mennyiben valósul meg a vállalaton belül a különböző szintek között a kommunikáció.