A fókuszcsoport a consumer insight adekvát eszköze vagy a kreatív ötletek hatékony gyilkosa

A Holsten „Öngyilkos” reklámjának fókuszcsoportos tesztje és az eredmények értelmezése

Szerzők

  • István Síklaki Medián Kft.

Absztrakt

Michelberger Miklós „A lyukacsos tehén” című könyve harmadik fejezetében hosszasan és részletesen érvel amellett, hogy a fókuszcsoportos story-board preteszt miért alkalmatlan arra, hogy egy valóban átütő erejű kreatív ötlet majdani beválására megbízható támpontokkal szolgáljon.
Ezt a gondolatot ragadja meg a cím azon frappánsabb, sarkítottabb módon, ahogy kreatív körökben találkozni lehet vele: ez a módszer a kreatív ötletek gyilkosa. Különösen szépen példázza ezt a rossz hangulatot az egyik kreatív csapat ötlete, amellyel azt ajánlja a kutatócégnek, hogy a következő szlogennel reklámozza magát ügynökségi körökben: „Teszteljük az ötleteket, nem pedig megöljük”.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-11-27

Hogyan kell idézni

Síklaki, I. (2019) „A fókuszcsoport a consumer insight adekvát eszköze vagy a kreatív ötletek hatékony gyilkosa: A Holsten »Öngyilkos« reklámjának fókuszcsoportos tesztje és az eredmények értelmezése”, Marketing & Menedzsment, 38(1), o. 21–24. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1271 (Elérés: 26 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Márkakutatás