A turizmuspotenciál mérése

Szerzők

  • Mariann B. Kozma

Absztrakt

A rövid távú meggazdagodás által motivált, a tervezést nélkülöző turizmus okozta problémák egyre inkább világossá tették a tervezés szükségességét. A tervezés egyik alaplépése a jelenlegi helyzet feltérképezése, azaz a turizmuspotenciál meghatározása. E jellemző meghatározása után dönthetik el a tervezők, a térségmenedzserek, a befektetők, hogy folytassák-e és milyen módon az adott idegenforgalmi termékfejlesztését.
A turizmuspotenciál fogalma: egy adott régióban létező turisztikai fejlesztési lehetőségek; valamint a régió adott időpontbeli ajánlata alapján, a jelenlegi feltételrendszer figyelembevételével kialakítható idegenforgalmi termékek összessége. A turizmuspotenciál mérésének nincs egységes nemzetközi gyakorlata. A nemzetközi szakirodalomba történő betekintés az „ahány ház, annyi szokás élményét" nyújtja. Az egyes szerzők - részben a nagy kutatási költségek miatt - leginkább elméleti oldalról közelítik meg a turizmuspotenciál mérésének kérdéskörét. Az esetlegesen végrehajtott vizsgálatok részletes leírására nem térnek ki, általában csak a végeredményeket ismertetik. A tervezési megközelítések, a potenciálértékelési módszerek három fajtáját különíthetjük el: 1. SWOT analízist (Michael Pearlman); 2. A Phase analízist (Baud-Bovy, Lawson, Kaiser, Herber, Pearce, Inskeep, Mill, Morrison); 3. A Resource analízist (Francesco Ferrario, Gunn, Leno Ferro). Mit is takar a fenti három bűvös szó?

##submission.downloads##

Megjelent

2019-12-18

Hogyan kell idézni

Kozma, M. B. (2019) „A turizmuspotenciál mérése”, Marketing & Menedzsment, 32(6), o. 75–77. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1921 (Elérés: 25 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

M&M mix