A public relations elméletéről

Szerzők

  • Bernadette Kukoda SOS Gyermekfaluk Magyarországi Egyesülete

Absztrakt

A public relations tevékenység fontosságát sokan vitatják. A fejlett gazdaságokban működő nagyvállalatok külön tevékenységként kezelik, költségeit rendszerint külön keretből fedezik, lebonyolítására külön szervezetet tartanak, ami pontos képet mutat arról, hogy milyen szerepet tölt be a tevékenység ezen vállalatok életében. A szerep országonként eltérő, legnagyobb az USA-ban, a public relations szülőhazájában. Alig van amerikai nagyvállalat, amelyik ne rendelkeznék önálló PR-osztállyal. Ez a tevékenység ma is főleg a nagyvállalatok kommunikációs eszköze. A közepes méretű vállalatok még a fejlett piacgazdaságú országokban is ellentmondásosan nyilatkoznak róla, van aki nélkülözhetetlennek tartja, s van aki azt állítja : „A PR tevékenység nem éri meg az árát, egy közepes méretű szervezet ehhez túl kicsi, az eredmény nem látható, mindössze sokba kerül." (Pauli, 1990,102. old.)
     A viták ellenére is egyértelműen megállapítható, hogy a magyar gazdasági és társadalmi élet szereplői is felismerték a PR jelentőségét, s erőfeszítéseket tesznek arra, hogy az elméleti és gyakorlati ismeretanyagot elsajátítsák és alkalmazzák.
     E cikk célja, hogy rövid áttekintést adjon a PR-ről, bemutassa, miként alkalmazható hatékony vezetési eszközként.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-12-20

Hogyan kell idézni

Kukoda, B. (2019) „A public relations elméletéről”, Marketing & Menedzsment, 30(3), o. 44–50. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/2391 (Elérés: 26 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

M&M mix