Erőviszonyok (hatalmi viszonyok) és konfliktusok a marketingcsatornákban: szakirodalmi áttekintés

Szerzők

  • Adél Korcsmáros
  • János Fojtik PTE-KTK

Absztrakt

Rosenbloom [1999] azt mondja, hogy a marketingcsatorna társadalmi jelenség, azaz eltérő érdekek és célok alapján tevékenykedő szervezetek (s bennük emberek) együttműködő rendszere, s éppen az együttműködés kényszere vonja maga után az érdekek és a célok összehangolásának követelményét. Ha pedig társadalmi jelenség, akkor megtaláljuk azokat a társadalomszervező erőket is, amiket mindenütt máshol is: szerepek, kommunikáció, erőviszonyok (hatalmi viszonyok), konfliktusok. A szakirodalom különösen fontosnak tartja és részletesen elemzi az erőviszonyok (hatalom) és a konfliktus kérdéseit az elosztási csatornákban. Magának a disztribúciós rendszernek (a gyártó cég marketingcsatornáinak) szerkezetét és működését, másképpen szólva a csatornákon belüli és a csatornák közötti kapcsolatokat, viszonyokat és interakciókat, továbbá a marketingcsatorna működésének teljesítményét (eredményességét) és az elosztási rendszer résztvevőinek elégedettségét a fentiek határozzák meg.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-11-02

Hogyan kell idézni

Korcsmáros, A. és Fojtik, J. (2019) „Erőviszonyok (hatalmi viszonyok) és konfliktusok a marketingcsatornákban: szakirodalmi áttekintés”, Marketing & Menedzsment, 41(1), o. 37–47. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1254 (Elérés: 23 december 2024).

Folyóirat szám

Rovat

M&M mix