Hedonisztikus és racionális vásárlók Magyarországon
Absztrakt
Nemzetközi kutatócsoportunk 2006-ban hat országban vizsgálta, hogy a fogyasztók racionálisan vagy hedonisztikus módon vásárolnak-e mindennapi használati, szükségleti kategóriába tartozó termékeket. A vizsgálatok két alapvető dimenziója az volt, hogy a termék megvásárlása, valamint az adott kereskedelmi egységben történő vásárlás, mekkora racionális és mekkora élvezeti tartalommal bírt. A kutatás második szakaszában részletes elemzés készült a válaszadók kulturális, pszichológiai, és szociológiai hátteréről, külön bontásban megvizsgálva a hedonisztikus módon és a jellemzően racionális módon vásárló fogyasztók jellemzőit.
##submission.downloads##
Megjelent
2019-11-03
Hogyan kell idézni
Deli-Gray, Z. (2019) „Hedonisztikus és racionális vásárlók Magyarországon”, Marketing & Menedzsment, 41(3), o. 22–29. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1339 (Elérés: 22 november 2024).
Folyóirat szám
Rovat
Fogyasztói magatartás