Hedonistic and rational buyers in Hungary

Authors

  • Zsuzsa Deli-Gray ESSCA Magyarország Alapítvány

Abstract

Nemzetközi kutatócsoportunk 2006-ban hat országban vizsgálta, hogy a fogyasztók racionálisan vagy hedonisztikus módon vásárolnak-e mindennapi használati, szükségleti kategóriába tartozó termékeket. A vizsgálatok két alapvető dimenziója az volt, hogy a termék megvásárlása, valamint az adott kereskedelmi egységben történő vásárlás, mekkora racionális és mekkora élvezeti tartalommal bírt. A kutatás második szakaszában részletes elemzés készült a válaszadók kulturális, pszichológiai, és szociológiai hátteréről, külön bontásban megvizsgálva a hedonisztikus módon és a jellemzően racionális módon vásárló fogyasztók jellemzőit.

Downloads

Published

2019-11-03

How to Cite

Deli-Gray, Z. (2019) “Hedonistic and rational buyers in Hungary”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 41(3), pp. 22–29. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1339 (Accessed: 25 November 2024).

Issue

Section

Consumer behaviour