A kereskedelmi koncentráció módszertanának néhány kérdése

Szerzők

  • Anikó Juhász Agrárgazdasági Kutató és Informatikai Intézet
  • Antal Seres MTA Közgazdaságtudományi Intézet
  • Márta Stauder Agrárgazdasági Kutató és Informatikai Intézet

Absztrakt

A kereskedelmi koncentráció módszertana a szakirodalomban elhanyagolt területnek számít. Mivel a koncentráció általános tendencia, és a fejlődés egyik központi kérdése a kereskedelemben, a módszertan tisztázatlansága a folyamat és hatásai nem kellő ismereténekés téves következtetések levonásának veszélyét hordozza magában. A jelen tanulmány, amely része a kereskedelmi koncentrációval foglalkozó, folyamatban lévő kutatásnak, célja, hogy a fogalom, az osztályozás és a módszerek elemzésével hozzájáruljon a kereskedelmi koncentráció módszertanának fejlesztéséhez. Kapcsolódik a koncentráció általános módszertanához is, mert vizsgálja a módszerek, eljárások kereskedelemben történő alkalmazásának lehetőségeit, előnyeit és hátrányait. A tárgyalásánál fontos szerepet kapnak a kereskedelmi sajátosságok. A tanulmány néhány kérdésben a módszertan és a kereskedelmi gyakorlat közötti konfliktusokra is rámutat.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-12-01

Hogyan kell idézni

Juhász, A., Seres, A. és Stauder, M. (2019) „A kereskedelmi koncentráció módszertanának néhány kérdése”, Marketing & Menedzsment, 39(2), o. 59–74. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1377 (Elérés: 22 december 2024).

Folyóirat szám

Rovat

M&M mix

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei

1 2 > >>