A koncentráció külföldi tendenciái az élelmiszerek és napicikkek bolti kiskereskedelmében

Szerzők

  • Anikó Juhász Agrárgazdasági Kutató Intézet
  • Antal Seres Magyar Tudományos Akadémia Közgazdaságtudományi Intézet

Absztrakt

A koncentráció a kereskedelem fejlődésének egyik központi kérdését és fő irányát jelenti. Tanulmányunkban a szakirodalom alapján vizsgáljuk a koncentráció néhány külföldi tendenciáját az élelmiszerek és napicikkek bolti kiskereskedelmében. Tárgyaljuk a globális tendenciákat, továbbá az Európai Unió és az USA bolti kiskereskedelme fejlődésének egyes kérdéseit. A tendenciákat döntően 1997. és 2002., illetve 1998. és 2003. év között elemeztük. Néhány kérdésben azonban (pl. az Egyesült Államok kiskereskedelme) érintjük az 1997. előtti időszakot, illetve a jelenlegi helyzetet is.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-10-24

Hogyan kell idézni

Juhász, A. és Seres, A. (2019) „A koncentráció külföldi tendenciái az élelmiszerek és napicikkek bolti kiskereskedelmében”, Marketing & Menedzsment, 40(2-3), o. 65–80. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/752 (Elérés: 22 december 2024).

Folyóirat szám

Rovat

M&M mix

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei