The foreign tendencies of the concentration in the retail of food and FMCG goods

Authors

  • Anikó Juhász Agrárgazdasági Kutató Intézet
  • Antal Seres Magyar Tudományos Akadémia Közgazdaságtudományi Intézet

Abstract

A koncentráció a kereskedelem fejlődésének egyik központi kérdését és fő irányát jelenti. Tanulmányunkban a szakirodalom alapján vizsgáljuk a koncentráció néhány külföldi tendenciáját az élelmiszerek és napicikkek bolti kiskereskedelmében. Tárgyaljuk a globális tendenciákat, továbbá az Európai Unió és az USA bolti kiskereskedelme fejlődésének egyes kérdéseit. A tendenciákat döntően 1997. és 2002., illetve 1998. és 2003. év között elemeztük. Néhány kérdésben azonban (pl. az Egyesült Államok kiskereskedelme) érintjük az 1997. előtti időszakot, illetve a jelenlegi helyzetet is.

Downloads

Published

2019-10-24

How to Cite

Juhász, A. and Seres, A. (2019) “The foreign tendencies of the concentration in the retail of food and FMCG goods”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 40(2-3), pp. 65–80. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/752 (Accessed: 7 July 2024).

Issue

Section

M&M mix

Most read articles by the same author(s)