A látogatóbarát múzeum - marketingszemlélet és marketing tevékenységek a múzeumi szférában

Szerzők

  • Valéria Pavluska Pécsi Tudományegyetem FEEFI Művelődési Menedzsment Tanszék ; Pécsi Tudományegyetem KTK
  • Gabriella Kuráth Pécsi Tudományegyetem FEEFI Művelődési Menedzsment Tanszék ; Pécsi Tudományegyetem KTK

Absztrakt

Az elmúlt években már ]ó néhány példát láthattunk marketing eszközök alkalmazására a hazai múzeumok körében is. Egyedi kezdeményezések vagy pályázati kiírások alapján születtek kivitelezési tervek, melyek azonban alapvetően nem tükröznek szemléletváltást, sokkal inkább a marketing valamely részterületét vagy néhány eszközét - elsősorban a kommunikációt - ragadják meg. A modern marketing azonban két különálló, de szorosan összefüggő jelenség együttese: egyszerre filozófia (alapelv, szemlélet) és funkció (tevékenységek összehangolt láncolata), így akkor igazán hatásos, ha az alapelv és a technológia egységben és a lehető legteljesebben kerül alkalmazásra. Mind a múzeumok világa, mind a marketing megérdemli, hogy egymásra találásuk ne csak apró morzsákat eredményezzen, ennek feltétele azonban a komplex megközelítés. Az alábbi írás erre kíván példával szolgálni.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-12-10

Hogyan kell idézni

Pavluska, V. és Kuráth, G. (2019) „A látogatóbarát múzeum - marketingszemlélet és marketing tevékenységek a múzeumi szférában”, Marketing & Menedzsment, 36(4), o. 68–78. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1527 (Elérés: 14 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Kulturális marketing