Kis- és középvállalkozások külpiaci aktivitásának fejlesztése

Szerzők

  • László Dankó ME Marketing Intézet

Absztrakt

Hazánkban a kis- és középvállalatok direkt piacrajutási lehetőségének jogi feltételeit - az átmeneti időszak 1/1987. KcM rendelete után - a 112/1990. Komi. rendelet teremtette meg. A kilencvenes évek elején megélénkülő exportkedv és külföldi beszerzés a vállalatokat nagy számban (kb. 50 000 regisztráció) fordította a külpiacok irányába, ám ez a nekilendülés a szomszédos országokban is bekövetkező átalakulások hatására megtorpant, visszafejlődött.
Így van ez a fejlett országokban is. Brit adatok szerint a KKV-szektor 8-10 százaléka vesz részt a külgazdasági kapcsolatokban. Előadásomban a külpiaci aktivitás, az ezt segítő nemzetközi marketing KKV-szektor számára releváns kérdéseit kívánom áttekinteni, fókuszálva a termelő vállalati specifikumokra.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-12-01

Hogyan kell idézni

Dankó, L. (2019) „Kis- és középvállalkozások külpiaci aktivitásának fejlesztése”, Marketing & Menedzsment, 35(3), o. 12–17. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1701 (Elérés: 23 december 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Magyar Marketingműhelyek Konferenciája