A munkakörök relatív távolsága

Szerzők

  • János Takács Budapest Bank

Absztrakt

A stratégia megvalósulásának kulcskérdése: megtalálni azt a munkaköri struktúrát, amellyel a vállalkozás hatékonyan éri el a kitűzött célokat. A szervezeti séma formája semmit sem árul el a működés mechanizmusának munkakörökben megjelenő tartalmáról. A munkaköröket csak a vállalatra jellemző akaratok és együttműködési szándékok beépítésével szabad létrehozni. Az információ és tudás világos meghatározásaival adhatók meg a munkakörök szükségletei és kibocsátásai. A jól eltalált piaci igényeket is csak akkor tudják kiszolgálni, ha a munkakörök szerkezete életre kelti a vállalati tudást. A stratégiai váltás kényszere sokszor a rossz munkaköri struktúrából és a vállalati tudás hiányából ered. Az információk cseréjére épülő munkakörök jutnak túlsúlyba, háttérbe szorul a tudássá transzformálódás és a bürokratikus, kevésbé hatékony munkavégzések szaporodnak meg.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-12-01

Hogyan kell idézni

Takács, J. (2019) „A munkakörök relatív távolsága”, Marketing & Menedzsment, 35(4), o. 72–75. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1737 (Elérés: 22 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

M&M mix