Relative distances in organisational competencies
Abstract
A stratégia megvalósulásának kulcskérdése: megtalálni azt a munkaköri struktúrát, amellyel a vállalkozás hatékonyan éri el a kitűzött célokat. A szervezeti séma formája semmit sem árul el a működés mechanizmusának munkakörökben megjelenő tartalmáról. A munkaköröket csak a vállalatra jellemző akaratok és együttműködési szándékok beépítésével szabad létrehozni. Az információ és tudás világos meghatározásaival adhatók meg a munkakörök szükségletei és kibocsátásai. A jól eltalált piaci igényeket is csak akkor tudják kiszolgálni, ha a munkakörök szerkezete életre kelti a vállalati tudást. A stratégiai váltás kényszere sokszor a rossz munkaköri struktúrából és a vállalati tudás hiányából ered. Az információk cseréjére épülő munkakörök jutnak túlsúlyba, háttérbe szorul a tudássá transzformálódás és a bürokratikus, kevésbé hatékony munkavégzések szaporodnak meg.