A vásárlási döntések típusai

Szerzők

  • Mária Törőcsik JPTE Közgazdaságtudományi Kar Marketing Tanszék

Absztrakt

A marketing irodalmában és gyakorlatában is magától értető­dően használjuk a vásárlási döntések egyes típusaira utaló kifejezéseket anélkül, hogy - legalábbis magyar nyelven korrekt módon valaha is leírtuk volna az egyes kategóriák jelentését. Ebben a cikkben azt kíséreljük meg tisztázni, hogy mit tartalmaz a problémamegoldó („igazi”) döntés és annak egyszerűsített változata, mint tudatos vásárlási döntés; továbbá az impulzus- és a szokásokon alapuló vásárlás, mint inkább érzelmi hatás alatt létrejövő döntés.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-12-02

Hogyan kell idézni

Törőcsik, M. (2019) „A vásárlási döntések típusai”, Marketing & Menedzsment, 29(6), o. 28–33. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/2284 (Elérés: 14 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Agrármarketing

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei

1 2 3 > >>