Turizmus a helyi termékek nyomában, avagy egy határon átnyúló tematikus út kialakításának lehetőségei

Szerzők

  • Nikoletta Tóth-Kaszás Pannon Egyetem Nagykanizsai Kampusz
  • Krisztina Keller Pannon Egyetem Nagykanizsai Kampusz

Kulcsszavak:

helyi termelő, turizmus, tematikus út, fenntarthatóság, kvantitatív kutatás

Absztrakt

A TANULMÁNY CÉLJA

Két magyar (Kaposvár, Nagykanizsa) és két horvát (Csáktornya és Kapronca) város a 4 Torony magyar-horvát határon átnyúló projekt keretében összefogásra késztette a településeken, valamint a 30 kilométeres vonzáskörzetükben dolgozó helyi termelőket. Kérdőíves kutatásunk keretében arra kerestük a választ, hogy az érintett helyi termelők hajlandók lennének-e hosszú távon is együttműködni egy tematikus útvonal érdekében, illetve ehhez szükségesnek tartják-e egy koordináló szervezet létrehozását. A kutatásunk fő célja az volt, hogy olyan operatív szervezési feladatokat határozzunk meg, amelyek hozzájárulnak a tematikus út sikeres indításához és működtetéséhez.

ALKALMAZOTT MÓDSZERTAN

Egy kérdőíves kutatás keretében kerestük meg a vizsgált területen működő helyi termelőket. 98 magyar és 30 horvát helyi termelő válaszainak elemzése és az összefüggések feltárása érdekében statisztikai és ökonometriai elemzéseket végeztünk. 

LEGFONTOSABB EREDMÉNYEK

A megkérdezettek 39%-a szerint minden bizonnyal életképes lenne egy horvát-magyar helyi termék tematikus út, míg 11%-a szerint csak megfelelő promóciós eszközök alkalmazása és kimagasló minőség esetén lenne ez fenntartható. A megkérdezettek elsősorban az alkalmankénti beszélgetést és tapasztalatcserét, valamint a közös rendezvényeket, megjelenést és értékesítést támogatnák együttműködési területként. Az összefüggés vizsgálatok során végzett kereszttábla elemzések megmutatták, hogy csak egyetlen kérdésben tért el szignifikánsan a két ország válaszadóinak véleménye, a magyar megkérdezettek 44,1%-a, míg a horvát válaszadók 80%-a tartana hasznosnak egy külső koordináló szervezetet a tematikus út fennmaradása érdekében.

GYAKORLATI JAVASLATOK

A cikkünkben áttekintettük, hogy az érintett helyi termelőknek milyen konkrét kommunikációs lépéseket kell tenniük a tematikus út fenntarthatósága érdekében. A munkánk során összegyűjtöttük a már megvalósult marketingkommunikációs elemeket, valamint javaslatot tettünk ezek fejlesztésére, valamint bővítésére.

Szerző életrajzok

Nikoletta Tóth-Kaszás, Pannon Egyetem Nagykanizsai Kampusz

PhD, adjunktus

Krisztina Keller, Pannon Egyetem Nagykanizsai Kampusz

PhD, egyetemi docens

Megjelent

2018-06-01

Hogyan kell idézni

Tóth-Kaszás, N. és Keller, K. (2018) „Turizmus a helyi termékek nyomában, avagy egy határon átnyúló tematikus út kialakításának lehetőségei”, Marketing & Menedzsment, 52(2), o. 47–58. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/293 (Elérés: 23 december 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Cikkek

Hasonló cikkek

<< < 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > >> 

You may also Haladó hasonlósági keresés indítása for this article.