Út a mecenatúrától a sportszponzoráció felé, avagy a sporttámogatások egy új korszakának kezdetén
Kulcsszavak:
promóció, szponzoráció, mecenatúra, adózás, látvány-csapatsportágAbsztrakt
A sport világszerte az egyre bővülő szórakoztatóipar része, amely a társadalom homlokterében álló jelenségek közül a leglátványosabb növekedést produkáló területek egyike.
A szponzoráció (promóció) általában sajátos helyet foglal el a marketing mixben, míg a mecenatúra során a támogató közvetlen üzleti eredményeket nem vár el a támogatásáért cserébe. A sportegyesületek egyik legfontosabb lételeme a megfelelő időtartamra vonatkozó biztos anyagi háttér. Cikkünk elején egy, a témával foglalkozó hazai empirikus kutatás eredményeit mutatjuk be, majd egy feltételezett vállalat szponzorációval, illetve mecenatúrával kapcsolatos döntéseinek lehetséges társaságiadó-vonza- tát vizsgáljuk meg.